Korábbi munkáink során – mint a tervezőink saját referenciái – részt vettünk a MÁV, ZSR, GySEV, BKV, legjelentősebb beruházásainak távközlő-, és biztosítóberendezési tervezésében. A tervezésen túl vállaltuk a kivitelezés mérnöki lebonyolításának feladatát is.
- Budapest – Hegyeshalom vasútvonal rehabilitációja során az emelt sebességű közlekedés bevezetéséhez kapcsolódóan az állomási és vonali biztosítóberendezések átalakítása, tervezése.
- Az emelt sebességű térköz-, és sorompó berendezések alapkapcsolásának kialakítása.
- A tengelyszámlálós sorompó berendezések alapkapcsolásának kialakítása.
- A számítógépes kezelői felület illesztése (ELPULT) a soproni, soroksári vonalon.
- Az un. szovjet típusú állomási biztosítóberendezések tervezése, kiegészítése a Debrecen- Nyíregyháza illetve az Óbuda-Esztergom vasútvonalon.
- Több tíz kis-, és középállomási, valamint vonali biztosítóberendezések tervezése az ország területén (Nyíregyháza, Budapest-Nyugati pu., Rákospalota-Újpest, Pécel, Csajág, Tata, Almásfüzítő, Tisová stb.)
- A BKV területén állomási és sorompó berendezés tervezése.
- Tápiószecső állomás biztosítóberendezés rehabilitációjának kiviteli tervezése.
- Nagykáta állomás biztosítóberendezés rehabilitációjának kiviteli tervezése.
- Boráros tér – Csepel HÉV vonal ELEKTRONIKUS biztosítóberendezés elő-, és kiviteli terveinek elkészítésében, valamint kivitelezésének mérnöki lebonyolításában.
- Az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer tervezése és telepítése a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal teljes hosszában az ALCATEL Austria megbízásából
- Az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer ETCS LEVEL1 és LEVEL2 tervezési elveinek kidolgozása a MÁV részére.
- Boba – Országhatár közötti vonal – 12 állomás – ALCATEL/THALES gyártmányú- ELEKTRONIKUS biztosítóberendezéseinek elő-, és kiviteli terveinek elkészítése, valamint részvétel a kivitelezésének mérnöki lebonyolításában.
- Cegléd állomás – SIEMENS gyártmányú -ELEKTRONIKUS biztosítóberendezésének elő-, és kiviteli terveinek elkészítése.
- Szajol, Mezőtúr -Kétpó állomások – SIEMENS gyártmányú -ELEKTRONIKUS biztosítóberendezésének elő-, és kiviteli terveinek elkészítése.
- Budapest – Székesfehérvár vonalszakasz ETCS-L2 engedélyezési és tender terveinek elkészítése.
- Budapest – Pusztaszabolcs vonalszakasz ETCS-L2 engedélyezési és tender terveinek elkészítése.
- Sopron – Szombathely vasútvonal elektronikus biztosítóberendezéseinek rekonstrukciós munkáinak tervezése, valamint a Szombathely – Szentgotthárd vonal átépítésének biztosítóberendezési tervezése.
- Mezőtúr Gyoma vasútvonal pályaépítés során a hagyományos biztosítóberendezésiek átalakításának tervezése, koordinálása.
- Hatvan(bez) – Ludas(bez) vonalszakasz, valamint Miskolc-Tiszai pu. megvalósíthatósági tanulmányának és engedélyezési terveinek elkészítése.
- Tárnok – Székesfehérvár vasútvonal pályaépítés során a hagyományos biztosítóberendezések átalakításának tervezése, koordinálása.
Részt vettünk több nemzetközi kivitelezői tender előkészítésében, mint:
Biztosítóberendezések:
- Rákos – Maglód vasútvonal rehabilitációja
- Albertirsa – Cegléd vasútvonal rehabilitációja
- Monor állomás rehabilitációja
- Zalalövő – Hodos új vasútvonal biztosítóberendezés elő-, és kiviteli terveinek elkészítésében, valamint kivitelezésének mérnöki lebonyolításában
- Cegléd – Kecskemét vasútvonal nemzetközi engedélyezési és tendertervének készítése
- Újszász állomás biztosítóberendezés rehabilitációjának kiviteli tervezése.
- Mezőtúr – Gyoma vonalszakasz rekonstrukciójának kivitelezői tender előkészítése (engedélyezési és tendertervek készítése).
- A tender feltételek kidolgozása a Budapest—Lőkösháza vasútvonalon ETCS rendszer kiépítéséhez.
- A budapesti új négyes metró vezető nélküli biztosítóberendezéseinek tervezése, és a villamos jellegű munkák főtervezői feladatainak ellátása a SIEMENS megbízásából.
- Szajol-Püspökladány vasútvonalon elektronikus állomási (5db) és vonali biztosítóberendezések, valamint az ETCS L2 rendszer pálya menti alrendszer telepítésének tervezése a THALES megbízásából.
- A Kelenföld—Székesfehérvár vasútvonalon elektronikus állomási (6db) és térközbiztosító berendezések telepítésének tervezése a SIEMENS megbízásából.
- Székesfehérvár – Boba vasútvonal rekonstrukciójához biztosítóberendezések és távközlő berendezések készítése, ETCS L2 engedélyezési és tenderterv készítése
- Biatorbágy – Tata vonalszakasz korszerűsítése engedélyezési terveinek elkészítése, valamint generál tervezői feladatok ellátása.
- Óbuda – Piliscsaba vasútvonalon elektronikus állomási (4db) és vonali biztosítóberendezések telepítésének tervezése, a SIEMENS ZRt. megbízásából.
Távközlő hálózatok:
- Több tíz kilométer vonalkábel tervezése
- Állomási távközlő berendezések tervezése (Pécel, Gödöllő, Nyíregyháza, Budapest-Nyugati pu.)
- Mezőtúr – Gyoma vonalszakasz rekonstrukciójának kivitelezői tender előkészítése (engedélyezési és tendertervek készítése).
- Zalalövő – Bajánsenye hangszóró-, és óraberendezések
- Budapest – Nyugati pu. hangos és vizuális utastájékoztató rendszere
- Miskolc –Nyékládháza fényvezető kábelhálózat (MÁV –MATÁV)
- MÁV budapesti optikai körgyűrű
Amire büszkék vagyunk:
Elsősorban arra lehetünk a legbüszkébbek, hogy a Bi-Logik Kft. úttörő szerepet vállalt az ERTMS/ETCS rendszer magyarországi bevezetésében. A külföldi tapasztalatok összegzése valamint a MÁV Zrt. szakembereivel való folyamatos egyeztetés eredményeképpen létrehoztunk egy ETCS tervezési segédletet, ami később alapját képezte a jóváhagyott ETCS feltétfüzetnek.
Az ETCS L2 rendszerhez kapcsolódóan dolgozunk egy üzemi koncepción is, ami megfogalmazza azokat a forgalmi és közlekedési szituációkat, amelyek a valóságban különböző gyakorisággal előfordulhatnak (üzemszerű, illetve havária esetek) és amelyeket a létesítendő rendszernek kezelni kell.
A Kelenföld – Székesfehérvár, valamint a Szajol – Püspökladány vasútvonal elektronikus biztosítóberendezéseinek telepítése kapcsán részt veszünk a centralizált vonali elektronikus blokkberendezés fejlesztésében, tervezésében
Amint azt rövid referenciáink áttanulmányozása után láthatja, cégünk mindig alapvető feladatának tekintette – tervezői és munkatársai szakértelmére és elhivatottságára támaszkodva – a részvételt a jelző- és biztosítóberendezések nemzetközi fejlesztési eredményeinek magyarországi meghonosításában, szorosan együttműködve ezen piac szereplőivel, illetve a hatóságokkal. Ezek alapján bizakodva tekintünk az együttműködés elé a hazánkban elvégzendő vasútfejlesztési projektekben.