REFERENCIÁK

Korábbi munkáink során – mint a tervezőink saját referenciái – részt vettünk a MÁV, ZSR, GySEV, BKV, legjelentősebb beruházásainak távközlő-, és biztosítóberendezési tervezésében. A tervezésen túl vállaltuk a kivitelezés mérnöki lebonyolításának feladatát is.

  • Budapest – Hegyeshalom vasútvonal rehabilitációja során az emelt sebességű közlekedés bevezetéséhez kapcsolódóan az állomási és vonali biztosítóberendezések átalakítása, tervezése.
  • Az emelt sebességű térköz-, és sorompó berendezések alapkapcsolásának kialakítása.
  • A tengelyszámlálós sorompó berendezések alapkapcsolásának kialakítása.
  • A számítógépes kezelői felület illesztése (ELPULT) a soproni, soroksári vonalon.
  • Az un. szovjet típusú állomási biztosítóberendezések tervezése, kiegészítése a Debrecen- Nyíregyháza illetve az Óbuda-Esztergom vasútvonalon.
  • Több tíz kis-, és középállomási, valamint vonali biztosítóberendezések tervezése az ország területén (Nyíregyháza, Budapest-Nyugati pu., Rákospalota-Újpest, Pécel, Csajág, Tata, Almásfüzítő, Tisová stb.)
  • A BKV területén állomási és sorompó berendezés tervezése.
  • Tápiószecső állomás biztosítóberendezés rehabilitációjának kiviteli tervezése.
  • Nagykáta állomás biztosítóberendezés rehabilitációjának kiviteli tervezése.
  • Boráros tér – Csepel HÉV vonal ELEKTRONIKUS biztosítóberendezés elő-, és kiviteli terveinek elkészítésében, valamint kivitelezésének mérnöki lebonyolításában.
  • Az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer tervezése és telepítése a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal teljes hosszában az ALCATEL Austria megbízásából
  • Az egységes európai vonatbefolyásoló rendszer ETCS LEVEL1 és LEVEL2 tervezési elveinek kidolgozása a MÁV részére.
  • Boba – Országhatár közötti vonal  – 12 állomás – ALCATEL/THALES gyártmányú- ELEKTRONIKUS biztosítóberendezéseinek elő-, és kiviteli terveinek elkészítése, valamint részvétel a kivitelezésének mérnöki lebonyolításában.
  • Cegléd állomás – SIEMENS gyártmányú -ELEKTRONIKUS biztosítóberendezésének elő-, és kiviteli terveinek elkészítése.
  • Szajol, Mezőtúr -Kétpó állomások – SIEMENS gyártmányú -ELEKTRONIKUS biztosítóberendezésének elő-, és kiviteli terveinek elkészítése.
  • Budapest – Székesfehérvár vonalszakasz ETCS-L2 engedélyezési és tender terveinek elkészítése.
  • Budapest – Pusztaszabolcs vonalszakasz ETCS-L2 engedélyezési és tender terveinek elkészítése.
  • Sopron – Szombathely vasútvonal elektronikus biztosítóberendezéseinek rekonstrukciós munkáinak tervezése, valamint a Szombathely – Szentgotthárd vonal átépítésének biztosítóberendezési tervezése.
  • Mezőtúr Gyoma vasútvonal pályaépítés során a hagyományos biztosítóberendezésiek átalakításának tervezése, koordinálása.
  • Hatvan(bez) – Ludas(bez) vonalszakasz, valamint Miskolc-Tiszai pu.  megvalósíthatósági tanulmányának és engedélyezési terveinek elkészítése.
  • Tárnok – Székesfehérvár vasútvonal pályaépítés során a hagyományos biztosítóberendezések átalakításának tervezése, koordinálása.

Részt vettünk több nemzetközi kivitelezői tender előkészítésében, mint:

Biztosítóberendezések:

  • Rákos – Maglód vasútvonal rehabilitációja
  • Albertirsa – Cegléd vasútvonal rehabilitációja
  • Monor állomás rehabilitációja
  • Zalalövő – Hodos új vasútvonal biztosítóberendezés elő-, és kiviteli terveinek elkészítésében, valamint kivitelezésének mérnöki lebonyolításában
  • Cegléd – Kecskemét vasútvonal nemzetközi engedélyezési és tendertervének készítése
  • Újszász állomás biztosítóberendezés rehabilitációjának kiviteli tervezése.
  • Mezőtúr – Gyoma vonalszakasz rekonstrukciójának kivitelezői tender előkészítése (engedélyezési és tendertervek készítése).
  • A tender feltételek kidolgozása a Budapest—Lőkösháza vasútvonalon ETCS rendszer kiépítéséhez.
  • A budapesti új négyes  metró  vezető nélküli biztosítóberendezéseinek  tervezése, és a villamos jellegű munkák főtervezői feladatainak ellátása a SIEMENS megbízásából.
  • Szajol-Püspökladány vasútvonalon elektronikus állomási (5db) és vonali biztosítóberendezések, valamint az ETCS L2 rendszer pálya menti alrendszer telepítésének tervezése a THALES megbízásából.
  • A Kelenföld—Székesfehérvár vasútvonalon elektronikus állomási (6db) és térközbiztosító berendezések telepítésének tervezése a SIEMENS megbízásából.
  • Székesfehérvár – Boba vasútvonal rekonstrukciójához biztosítóberendezések és távközlő berendezések készítése, ETCS L2 engedélyezési és tenderterv készítése
  • Biatorbágy – Tata vonalszakasz korszerűsítése engedélyezési terveinek elkészítése, valamint generál tervezői feladatok ellátása.
  • Óbuda – Piliscsaba vasútvonalon elektronikus állomási (4db) és vonali biztosítóberendezések telepítésének tervezése, a SIEMENS ZRt. megbízásából.

Távközlő hálózatok:

  • Több tíz kilométer vonalkábel tervezése
  • Állomási távközlő berendezések tervezése (Pécel, Gödöllő, Nyíregyháza, Budapest-Nyugati pu.)
  • Mezőtúr – Gyoma vonalszakasz rekonstrukciójának kivitelezői tender előkészítése (engedélyezési és tendertervek készítése).
  • Zalalövő – Bajánsenye hangszóró-, és óraberendezések
  • Budapest – Nyugati pu. hangos és vizuális utastájékoztató rendszere
  • Miskolc –Nyékládháza fényvezető kábelhálózat (MÁV –MATÁV)
  • MÁV budapesti optikai körgyűrű

Amire büszkék vagyunk:

Elsősorban arra lehetünk a legbüszkébbek, hogy a Bi-Logik Kft. úttörő szerepet vállalt az ERTMS/ETCS rendszer magyarországi bevezetésében. A külföldi tapasztalatok összegzése valamint a MÁV Zrt. szakembereivel való folyamatos egyeztetés eredményeképpen létrehoztunk egy ETCS tervezési segédletet, ami később alapját képezte a jóváhagyott ETCS feltétfüzetnek.

 Az ETCS L2 rendszerhez kapcsolódóan dolgozunk egy üzemi koncepción is, ami megfogalmazza azokat a forgalmi és közlekedési szituációkat, amelyek a valóságban különböző gyakorisággal előfordulhatnak (üzemszerű, illetve havária esetek) és amelyeket a létesítendő rendszernek kezelni kell.

A Kelenföld – Székesfehérvár, valamint a Szajol – Püspökladány vasútvonal elektronikus biztosítóberendezéseinek telepítése kapcsán részt veszünk a centralizált vonali elektronikus blokkberendezés fejlesztésében, tervezésében

Amint azt rövid referenciáink áttanulmányozása után láthatja, cégünk mindig alapvető feladatának tekintette – tervezői és munkatársai szakértelmére és elhivatottságára támaszkodva –  a részvételt a jelző- és biztosítóberendezések nemzetközi fejlesztési eredményeinek magyarországi meghonosításában, szorosan együttműködve ezen piac szereplőivel, illetve a hatóságokkal. Ezek alapján bizakodva tekintünk az együttműködés elé a hazánkban elvégzendő vasútfejlesztési projektekben.